Opis zakładanych efektów kształcenia
Efekty kształcenia | Opis zakładanych efektów kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia |
WIEDZA | ||
ZZP_W01 | rozumie złożoność procesów i zjawisk oraz ich konsekwencje dla zasobów przyrody | P2A_W01 |
ZZP_W02 | ma wiedzę z zakresu metodologii nauk biologicznych ze szczególnym uwzględnieniem bioróżnorodności, waloryzacji i oceny ryzyka środowiskowego, a także potrafi krytycznie analizować dane i wyniki z wykorzystaniem adekwatnych metod matematycznych i statystycznych | P2A_W02 |
ZZP_W03 | ma pogłębioną wiedzę z zakresu nauk przyrodniczych i ścisłych niezbędną dla rozumienia obserwowanych związków, zależności i funkcjonowania przyrody | P2A_W03 |
ZZP_W04 | ma pogłębioną wiedzę z zakresu ochrony przyrody, zarządzania zasobami przyrody oraz prawnych aspektów działań, dzięki którym dostrzega związki, zależności, ryzyko i konsekwencje decyzji administracyjnych na różnych poziomach funkcjonowania środowiska przyrodniczego | P2A_W04 |
ZZP_W05 | zna aktualne problemy środowiska przyrodniczego i potrafi wskazać nowe zagrożenia | P2A_W04 |
ZZP_W06 | zna i na bieżąco śledzi zmiany legislacyjne w zakresie ochrony przyrody i zarządzania zasobami naturalnymi | P2A_W05 |
ZZP_W07 | dostrzega dynamiczny rozwój nauk przyrodniczych oraz powstawanie nowych kierunków i dyscyplin badawczych | P2A_W05 |
ZZP_W08 | potrafi wskazać nowe trendy i kierunki zmian w ochronie przyrody i zarzadzaniu jej zasobami | P2A_W05 |
ZZP_W9 | zna podstawowe i zaawansowane metody prognozowania przebiegu zjawisk i procesów biologicznych przy użyciu metod matematycznych, statystycznych i informatycznych | P2A_W06 |
ZZP_W10 | zna zasady planowania badań, weryfikowania hipotez badawczych oraz techniki i narzędzia badawcze stosowane w analizie i ocenie jakości środowiska przyrodniczego | P2A_W07 |
ZZP_W11 | zna ustawodawstwo, zasady i procedury stanowiące system zarządzania zasobami przyrody w Polsce | S2A_W07 |
ZZP_W12 | dysponuje praktyczną wiedzą dotyczącą sposobów pozyskiwania i rozliczania projektów naukowych i wdrożeniowych w zakresie ochrony przyrody i zarządzania jej zasobami | P2A_W08 |
ZZP_W13 | zna podstawowe zasady bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ergonomii | P2A_W09 |
ZZP_W14 | zna, rozumie i stosuje zasady ochrony własności intelektualnej i prawa autorskiego | P2A_W10 |
ZZP_W15 | zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości, wykorzystującej wiedzę z zakresu wykonywania waloryzacji, oceny ryzyka inwestycji i negatywnych skutków dla środowiska | P2A_W11 |
UMIEJĘTNOŚCI | ||
ZZP_U1 | stosuje procedury i narzędzia badawcze właściwe dla działań związanych z ochroną przyrody i zarządzania jej zasobami | P2A_U01 |
ZZP_U2 | potrafi poszukiwać oraz wykorzystywać konieczne informacje z różnych źródeł w języku polskim i angielskim | P2A_U02 |
ZZP_U3 | posługuje się specjalistyczną terminologią z zakresu ochrony przyrody | P2A_U02 |
ZZP_U4 | posiada umiejętność wyszukiwania i selekcji informacji, zwłaszcza ze źródeł elektronicznych | P2A_U03 |
ZZP_U5 | potrafi zaplanować i pod kierunkiem opiekuna naukowego przeprowadzić waloryzację i ocenę stanu środowiska i zasobów przyrody, a także ocenić ryzyko planowanych działań i inwestycji | P2A_U04 |
ZZP_U6 | stosuje adekwatne narzędzia statystyczne oraz programy komputerowe do gromadzenia danych i ich opracowywania | P2A_U05 |
ZZP_U07 | wykorzystuje specjalistyczną wiedzę konieczną do interpretacji zebranych danych empirycznych i wyciągania odpowiednich wniosków | P2A_U06 |
ZZP_U08 | potrafi przygotować prezentację z wykorzystaniem różnych środków komunikacji werbalnej i multimedialnej | P2A_U08 |
ZZP_U09 | wykazuje umiejętność napisania pracy badawczej i rewaloryzacyjnej prezentującej własne badania, a także opisać wyniki przeprowadzonych ekspertyz i analiz środowiskowych | P2A_U09 |
ZZP_U10 | dość swobodnie komunikuje się w języku angielskim, potrafi przedstawić w tym języku zagadnienia związane z tematyką studiów | P2A_U10 |
ZZP_U11 | samodzielnie planuje własną karierę zawodową lub naukową | P2A_U11 |
ZZP_U12 | ma umiejętności językowe w zakresie nauk biologicznych zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego | P2A_U12 |
KOMPETENCJE SPOŁECZNE | ||
ZZP_K01 | rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie, potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób | P2A_K01 |
ZZP_K02 | umie pracować w zespole przyjmując różne role, potrafi planować prace w szczególności w zakresie podziału obowiązków i zarządzania czasem | P2A_K02 |
ZZP_K03 | potrafi być samokrytyczny i wyciągać wnioski na podstawie autoanalizy i posiadanego doświadczenia | P2A_K03 |
ZZP_K04 | identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaną pracą zgodnie z zasadami etyki | P2A_K04 |
ZZP_K05 | ma nawyk korzystania z uznanych źródeł informacji naukowej oraz posługiwania się zasadami krytycznego wnioskowania przy rozstrzyganiu problemów praktycznych | P2A_K05 |
ZZP_K06 | wykazuje odpowiedzialność za ocenę zagrożeń wynikających podczas pracy oraz wpływa na tworzenie bezpieczeństwa w pracy z uwzględnieniem zasad ergonomii | P2A_K06 |
ZZP_K7 | ma świadomość konieczności ochrony przyrody i zasobów naturalnych oraz zrównoważonego nimi gospodarowania, posiada zdolności mediacji i przedstawiania własnych argumentów | P2A_K07 |
ZZP_K8 | potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy osiągając zamierzone efekty w określonym czasie | P2A_K08 |