Przejdź do głównej treści

Widok zawartości stron Widok zawartości stron

Ecology and evolution

Widok zawartości stron Widok zawartości stron

Wiedza

Absolwent zna i rozumie:

  1. złożoność procesów ekologicznych i zjawisk w przyrodzie, w oparciu o dowody empiryczne z różnych dyscyplin
  2. metodologię nauk biologicznych ze szczególnym uwzględnieniem ekologii i ewolucjonizmu oraz dokonuje krytycznej analizy danych z wykorzystaniem adekwatnych metod matematycznych i statystycznych
  3. zagadnienia z zakresu nauk biologicznych niezbędne dla rozumienia związków, zależności i funkcjonowania organizmów w środowisku
  4. zagadnienia z zakresu ekologii, ewolucjonizmu i wybranych specjalności nauk biologicznych, dzięki którym dostrzega związki i zależności na różnych poziomach funkcjonowania środowiska przyrodniczego
  5. aktualne i nowe globalne zagrożenia środowiska przyrodniczego
  6. w sposób pogłębiony zależności i mechanizmy ewolucji
  7. aktualne i istotne osiągnięcia naukowe oraz trendy rozwojowe nauki w zakresie ekologii, ewolucjonizmu i biologii molekularnej
  8. podstawowe i zaawansowane metody modelowania przebiegu zjawisk i procesów biologicznych przy użyciu metod matematycznych, statystycznych oraz informatycznych,
  9. zasady planowania badań, weryfikowania hipotez badawczych oraz techniki i narzędzia badawcze stosowane w ekologii i biologii molekularnej
  10. zasady dotyczące sposobów pozyskiwania oraz rozliczania projektów naukowych i wdrożeniowych w zakresie nauk biologicznych
  11. podstawowe zasady bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ergonomii
  12. zasady ochrony własności intelektualnej i prawa autorskiego
  13. ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości, wykorzystującej wiedzę z zakresu ekologii
  14. dynamiczny rozwój nauk biologicznych oraz powstawanie nowych kierunków i dyscyplin badawczych

Umiejętności

Absolwent potrafi:

  1. stosować zaawansowane techniki i narzędzia badawcze właściwe dla różnych dziedzin ekologii
  2. poszukiwać oraz wykorzystywać informację naukową z różnych źródeł w języku angielskim
  3. posługiwać się specjalistyczną terminologią ekologiczną i biologiczną w języku angielskim
  4. krytycznie analizować i selekcjonować informację, zwłaszcza ze źródeł elektronicznych
  5. zaplanować i wykonać zadania badawcze lub ekspertyzę pod kierunkiem opiekuna naukowego
  6. stosować zaawansowane narzędzia statystyczne oraz techniki numeryczne adekwatne do rozwiązywania problemów w ekologii i w naukach pokrewnych
  7. wykorzystać wiedzę specjalistyczną do interpretacji zebranych danych empirycznych i wyciągania odpowiednich wniosków
  8. poprawnie formułować wnioski i sądy w oparciu o zebrane dane empiryczne
  9. przygotować prezentację naukową z wykorzystaniem różnych środków komunikacji werbalnej i multimedialnej
  10. napisać pracę badawczą w języku angielskim prezentującej własne badania i odkrycia naukowe
  11. swobodnie komunikować się w języku angielskim i wygłosić wystąpienie dotyczące szczegółowych zagadnień z zakresu ekologii, ewolucjonizmu i dziedzin pokrewnych
  12. wykorzystywać umiejętności językowe w zakresie nauk biologicznych zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
  13. samodzielnie planować własną karierę zawodową lub naukową

Kompetencje społeczne

 

Absolwent jest gotów do:

  1. pracy w zespole przyjmując różne role, potrafi planować prace w szczególności w zakresie podziału obowiązków i zarządzania czasem
  2. wysłuchania, zaakceptowania lub odrzucenia zdania innych członków zespołu
  3. odpowiedniego określenia priorytetów służących realizacji wskazanego przez siebie i innych zadania
  4. identyfikacji i rozstrzygania dylematów związanych z wykonywaną pracą zgodnie z zasadami etyki
  5. odpowiedzialnej oceny zagrożeń wynikających ze stosowanych technik badawczych oraz tworzenia warunków bezpiecznej pracy z uwzględnieniem zasad ergonomii
  6. myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy uwzgledniających zasady zrównoważonego rozwoju
  7. uczenia się przez całe życie, potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
  8. samokrytyki i wyciągania wniosków na podstawie autoanalizy
  9. konsekwentnego stosowania i upowszechniania zasady ścisłego, opartego na danych empirycznych interpretowania zjawisk i procesów biologicznych w pracy badawczej i działaniach praktycznych
  10. korzystania z uznanych źródeł informacji naukowej oraz posługiwania się zasadami krytycznego wnioskowania przy rozstrzyganiu problemów praktycznych